Followers

Tuesday, March 31, 2009

Eh Cuba Tengok kat Situ?

Apa benda kah yang ada di situ?

Mengapa benda itu berada di situ?

Sejak bila benda itu ada kat situ?

Bagaimana benda itu ada di situ?






Haa ingat lagi tak waktu kita belajar B.M masa kita darjah2 dulu. sure la tak ingat kan. siapa yang masih ingat lagi memang tipu. tak pun masa tu dia jadi pengawas so kena blajar betul2 tumpu perhatian apa yang cikgu ajar di belakang.eh depan. pastu bila cikgu keluar dia tolong jaga kelas. pastu siapa yang bising dalam kelas dia tulis nama kat papan hijau kan. sekolah saya ada papan hijau sahaja. tak pernah ada papan hitam. pastu dia akan padam balik nama2 yang dah duduk senyap balik kan. pastu eh diam kau anis. fyewyft.




Haa.. ( haa lagi. macam perenggan kat atas ) kan dah lari tajuk dah ni. Sebenarnya entri kali ini memang tak ada kena mengena dengan tajuk yang dinyatakan dia atas. Sengaja untuk memanjangkan tajuk. Mesti macam suspen je tengok tajuk tu kan. aku pun sama. haha





perkara pelik yang aku selalu buat kat roomate aku sejak kebelakangan ini ialah.



*suasana : mesti senyap dan tenang.


*tengah landing atas katil sambil baca majalah baju2 yang dapat di kedai baju kat Bukit Jambul, atau sedang duduk atas kerusi tapi bersila diatasnya serta menaip2 keyboard laptop, atau sedang makan moi sup cafe saujana kat atas lantai, atau sedang meng'iron' atau melipat baju atau sedang buat apa sahaja pun boleh. tapi kalau sedang mandi tak boleh. sedang pakai baju pun tak boleh. tak pakai apa2 lagi tak boleh.


Tiba-tiba.

Anis : haa? sape tu ?



*buka pintu bilik tanpa memandang roomate yang terpinga2 tertanya2 siapa yang ketuk pintu. buka pintu dengan malas tapi agak laju.

Anis : haa.. (haa lagi) Nak ape? Masuk ah.

*terus tutup pintu dan layan balik apa yang saya sedang buat tadi.



Roomate : anis, sape? aniiiiiiiiiiis jangan buat akak takut.




Anis : haa... mana ada apa2. tadi dia just nak masuk ja. (sila buat muka selamba )

Roomate : aniiiiiiiiiiis!!





hahaha. taktik menjadi. sila buat kepada roomate anda.

Saya bersama mangsa ( roomate ).

p/s : peraduan kira ada berapa banyak perkataan 'haa' dalam entri kali ini. selamat mencuba.dsufewiyft.

2 Bebelan:

shes-iejan said...

haaa...pai tii!!
wat kak camni..
tau dah cene akak jerit..amaw awan!
rumet i memang gilos benda luar tingkap pun suh masuk..waaaaa

FIRST COMMENT!!!!!!! O YEAH!

name saye anis said...

hahaha.

yang kat luar tuh meh jemput masuk meh.

hehehe.

oyeah. leb yu k.iejan !!