Followers

Tuesday, March 24, 2009

KENYIR LAKE got the hits!!

Oyeah !!





Yup . Tasik Kenyir .



Pada hari yang mulia ini saya dengan ini…eceh. Dah. Dah. Jangan nak merepek banyak banyak sangat.

Untuk entri kali ini saya sangat eager nak bersetoli moli dengan kurang semua tentang satu trip yang saya join . it’s a must-join-trip and stuff. Ohh.ini saya tipu. Saya memang nak sangat join pun. Actually boleh pilih samada nak ikut pergi trip ke Kelong, Acheh atau Pulau Perhentian atau Tasik Kenyir atau tak nak pegi mana mana.


Haa.. boleh korang semua guess tempat mana yang saya pilih.









Humm..



















Oi oi oi.



Kalau kau tak tau lagi memang aku nak suruh kau baca dari mula dari tajuk entri ini sampai habis dan ulang sebanyak 15 kali.


Pastinya Tasik Kenyir. Hehe. Sebenarnya pilihan pertama bukanlah Tasik Kenyir, tapi Pulau Perhentian. Tapi sudah penuh. Yang tinggal hanyalah tasik kenyir dan Kelong.


Mengapa tak nak Kelong?
1. Hanya aktiviti yang melibatkan air sahaja yang boleh dilakukan di sana.

2. Tempat tidur atau chalet yang tak berapa nak chalet sebab open air sangat coz tak ada dinding tu berada di tengah tengah air.


3. Bila bangun tidur Nampak air lagi.

4. Nak mandi banyak banyak kali pun dah pastinya tak larat sebab badan dah jadi kuncup berkodot kodot selepas berendam dalam air laut lama sangat.


5. Nak memancing saya tak pandai.

6. Nak terjun tangkap ikan guna tangan sendiri atau tombak(macam zaman batu tu) lagi tak pandai.

ish3. tingginya tempat dia nak memancing kan. kalau jatuh tu macam mana.ikan pun gayat kalau dah naik atas ni.

7. Tapi I have one reason je untuk pergi sana. MAKAN SEDAP GILA MERIAH BETUL NASIK BANYAK GILA MAKAN BUFFET PULAK TU sdkufhyrty KAU BOLEH TAMBAH BERAPA BANYAK KAU SUKA.
Haa.. betapa nak tunjuk betapa bestnya bermakan makan di sana. Pakej makan yang cukup menarik bukan.

Banyak kan reasons dia.




Tasik Kenyir. Syok memang syok.
Dapat keliling Tasik Kenyir yang sememangnya besaq gila. Siapa yang terhingin nak capture gambar2 panorama indah, I advise you to come here and feel the nature. Cool. Sangat menghijaukan hati hati yang dah jadi kuning berkarat dengan asap2 yang dah korang sedut dari bandar2 tu. Tu tak tambah lagi asap2 rokok yang korang hisap kan. berhenti merokok. Belia benci dadah. Kjasfhoqwyro.

Di sini, korang akan dapat merasai dan menikmati:

1. Panorama yang indah2 belaka


2. Naik boathouse yang korang akan teruja dengan segala isi dalamnya


3. Rasa nak buat aksi angkat tangan atau lebih dikenali dengan aksi mendepakan tangan macam dalam filem TITANIC tu. Tapi sebelum buat macam tu pastikan sudah mandi dan sudah letak deodorant. Jangan lupa shave juga. ini paling penting

4. Angin dia yang amat sejuk dapat di rasai ketika boathouse bergerak/berjalan.


5. Ada astro. Wow!!. Ada set karaoke. Wow Wow !! ada phone satellite. Wow Wow Wow !!

6. Kepada yang kempunan nak tengok match bola, jangan risau. Kalau kat hostel tu korang bukannye selalu dapat tengok pun, kat boathouse ni korang boleh tengok puas2 tanpa ketinggalan apa2 pun. Juga boleh marathon karaoke lagu2 rock kapak selepas itu.


7. Boleh melawat gua( Gua Bewah) atau bertindak jakun semasa melakukan aktiviti melihat lihat gua tersebut.

8. Boleh mandi air tejun. Ini acara yang paling best. Disana saya mandi air terjun dua kali, by means, dua tempat. Air Terjun Lasir dan Sungai ape tah namenye. Sejuuuuk.


9. Di sana kami tak ada aktiviti makan yang sedap. Cukuplah sekadar makan megi, makan nasi dengan lauk sardin dan pucuk paku dan tambahan telur dadar yang dibahagi tiga. Tapi itulah yang keadaan sebenar yang sepatutnya berlaku kan. eceh. Sebenarnya. Nak tutup cerita yang kami semua tak cukup preparation nak bawak makanan penuh beg camping untuk kesana.

10. Tidur di tempat tidur di cabin yang selesa. Bilik air ada dua pulak tu. Tapi dalam duk ada dua tu masih lagi ramai yang beratur dengan berus gigi dan tuala di tangan dengan muka yang selebet dan mata lagi sebelah tak berapa boleh nak bukak untuk tunggu giliran ‘bilalah aku boleh masuk ni. Dah tak tahan nak membuang’.

Kesimpulannya. Memang Kenyir is better and it must be a place-to-go-for-trip. Nak honeymoon pun boleh jugak. Any comment Ubby..? gehehe


PICASA PICASA PICASA

Khai, masih ingat lagi peristiwa abg kamu ni?hehe



Pengembaraan muka budak sekolah bermula.


Peraduan cuba teka mana saya



Kami di hadapan gua bewah. sebelah saya adalah khai. kepada yang nak berkenalan mestilah mempunyai ketinggian lebih dari 167cm ye. mengapa muka saya macam oierwytldj je.



tak tahu kenapa sangat suka dengan gambar ini. mungkin ia sangat menunjukkan happiness ketika berada di tasik kenyir.

makanan yang disajikan disana. mau?



inilah pemilik bouthouse itu. kami sedang melakukan sesi soal jawab dengan beliau sebab kena buat assignment tentang Tasik Kenyir ni.


Boathouse !! rindu2.


Ni pun nampak sedap kan. pilih2 ye kak ye jangan tak pilih.



Yang si tudung biru tu cun manis je. yang si tudung bunga2?
macam ytrkwjtgf.haha. kartun gila muka kau anis.

gambar pakcik dua orang mesti letak juga.hehehehe


uhuhu. kami sedang berjalan meninggalkan bouthouse dan tasik kenyir dan boatmen.hehe.
pondok yang membekalkan tenaga batin. kepada yang nak tambah power kelelakian dan kewanitaan boleh minum secara percuma air tongkat ali dan kacip fatimah. It's for FREE. original punya tau. tiada bahan tambahan.
kepada yang tidak percaya kata kata ku pada awal2 tadi. haa amek kau. ni dia buktinya.
haa.. kan saya dah kata dia cepat risau.
eh. tade2.
Nak kayak dekat sini pun boleh bang oii.
Sekian. kalau tak nak pergi lagi tak tahulah nak cakap ape.
ingat!! pegi pondok itu ye.

0 Bebelan: